Kada sipati antifriz: sve što treba da znate

Listen to this article

Dok motor na automobilu radi, on proizvodi snagu ali ujedno stvara i toplotu. I tako dolazimo do antifriza tj. rashladne tečnosti motora. Antifriz cirkuliše kroz motor i apsorbuje toplotu, pomažući da se motor održi na odgovarajućoj radnoj temperaturi. Pomaže i da motor vašeg automobila radi što efikasnije, u održavanju niske emisije štetnih gasova, pa čak i u obezbeđivanju toplog vazduha u grejaču tokom hladnih dana. Zato je važno redovno proveravati nivo antifriza u posudi i znati kada treba sipati antifriz.

Nivo antifriza u vašem vozilu bi trebalo proveriti svaki put kada sipate gorivo. A ako budete trebali da dodate antifriz, evo kako to da uradite.

Pre nego što počnete

NAPOMENA: OVO SU SAMO OPŠTI SAVETI, INFORMATIVNOG KARAKTERA I, AKO NISTE OVO NIKADA RADILI, UVEK JE BOLJE PRVO SE POSAVETOVATI SA STRUČNJAKOM KOJI POZNAJE TIP VAŠEG VOZILA.

Postoji nekoliko stvari koje treba da uradite pre nego što počnete.

Prvo i osnovno, poverite uputstvo za upotrebu vašeg vozila kako biste pronašli odgovarajući antifriz za motor vašeg vozila s obzirom da različiti tipovi motora zahtevaju različite vrste antifriza.

Na tržištu se obično mogu naći dve vrste antifriza: koncentrovani i pripremljeni. Pripremljeni antifriz ima tačku mržnjenja od oko -40° C i mogu se direktno nasuti u hladnjak motora. Koncentrovani antifriz, sa druge strane, je pre upotrebe potrebno pomešati sa destilovanom vodom. Preporuka je da se ne koristi voda iz vodovoda jer je kvalitet vode u našim gradovima takav da dovesti do pojave kamenca u hladnjaku motoru i time do problema na vozilu.

Postoje četiri vrste antifriza:

  1. Tradicionalni antifriz (IAT): period njegove zamene je oko 2 godine ili 50.000 pređenih kilometara. Obično plave ili tamno zelene boje.
  2. Hibridni antifriz (HOAT, ili G11): period njegove zamene je najčešće oko 3 godine, ili 120.000 pređenih kilometara. Najčešće je zelene boje.
  3. Organski antifriz (OAT, ili G12 – Long Life): period njegove zamene je oko 5 godina ili 250.000 pređenih kilometara. Najčešće je ljubičaste boje.
  4. Napredni organski antifriz (Si – OAT, ili G40): period njegove zamene je min. 5 godina, 8.000 radnih časova ili 650.000 pređenih kilometara (za teško opterećena teretna vozila, poljoprivredne i građevinske mašine), tj. 250.000 kilometara kod putničkih i lakih komercijalnih vozila. Najčešće je fluorescentno ljubičaste boje.

NAPOMENA: NIKADA NE TREBA MEŠATI VRSTE ANTIFRIZA JER TO MOŽE POTENCIJALNO PROUZROKOVATI OŠTEĆENJE MOTORA.

Uzmite antifriz koji odgovara vašem vozilu.

Zasucite rukave ili skinite široku odeću i držite ruke dalje od ventilatora za hlađenje. Ventilatori se mogu automatski uključiti čak i kada je motor isključen.

Nikako ne skidajte poklopac hladnjaka motora dok motor radi ili je još vruć. Pustite da se prvo ohladi.

Stavite neki peškir ili debelu krpu na poklopac hladnjaka pre nego što ga uklonite jer je poklopac pod pritiskom.

Provera i dodavanje antifriza

antifriz - sipanje antifriza
Sipanje antifriza (slika: polovniautomobili.com)

Prvo proverite da je motor vašeg vozila ugašen i da li se ohladio, i da je ručna kočnica podignuta.

Podignite haubu i pronađite rezervoar hladnjaka motora. Često je providne bele boje i ima creva koja ga povezuju sa radijatorom.

Hladnjak motora ima opseg punjenja označen sa strane. Ako je vaš motor hladan, nivo antifriza treba da bude do linije za hladno punjenje.

Blago otpustite poklopac hladnjaka, samo malo, a zatim se malo odmaknite dok se pritisak oslobađa. Zatim potpuno uklonite poklopac.

Ako je nivo antifriza nizak, dospite odgovarajući antifriz u hladnjak motora (ne u sam radijator). Možete koristiti samo pripremljeni antifriz ili mešavinu pola-pola koncentrovanog antifriza i destilovane vode.

Kada se nivo antifriza podigne do linije za hladno punjenje, vratite poklopac i pritegnite ga dok ne osetite da je škljocnuo. Zatim spustite haubu.

U slučaju da prospete malo antifriza po laku automobila, bilo bi dobro da je odmah obrišete i taj deo operete, jer postoji mogućnost da se lak malo ošteti i zamuti.

Takođe, pogledajte oko vašeg vozila da nije ostala neka lokvica i trag prosutog antifriza i, ako je nađete, obrišite je. ipak je antifriz jako otrovan pa da ne bismo želeli da do njega dođe neko dete ili kućni ljubimac.

Redovno menjajte antifriz na vašem vozilu, i na taj način produžite radni vek vašeg vozila.

Znate nešto više na ovu temu? Imate neki savet na temu antifriza ili znate bolji i lakši način da se proveri i sipa antifriz? Podelite to sa nama u komentarima ispod članka!

BONUS VIDEO:

Auto, planina zimi, zimska vožnja, zimske gume
Kako odabrati zimske gume?

Da li su mi potrebne (nove) zimske gume ili treba samo da kupim lance za sneg? Kada su potrebne gume [opširnije...]

By Internet MAGAZIN

Internet magazin je porodični magazin koji se bavi temama iz svakodnevnog života, i svime onime što život čini lakšim i lepšim.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *